Vergunningen

Beste Sportvisser,

Wettelijk heb je om te mogen vissen voor de meeste wateren de VISpas nodig.

De VISpas kun je rechtstreeks op onze website bestellen onder "Vergunningen/ Ledenadministratie." en klik dan op "VISpas aanvragen".
Je krijgt de VISpas dan z.s.m. thuisgestuurd en tot die tijd mag je met de voorlopige VISpas vissen.

Je kunt de VISpas ook bestellen bij:

Sjef Nieuwenhuis
Veenbes 11
5091 EK Middelbeers
Tel. 013-5142236 / 06-25585505

Je aanmelden als lid kost slechts € 35,-- per jaar + € 5,- inschrijfkosten.

Je krijgt dan automatisch de VISpas, waarmee je met 2 hengels en op roofvis mag vissen in alle wateren van de vereniging.

Bovendien krijg je daarbij ook de Landelijke Lijst van Viswateren waarmee je toegang krijgt tot 80% van alle Nederlandse viswateren.

Voor de jeugdige sportvisser is de Jeugd-VISpas in het leven geroepen.

Deze kost slechts € 16,-- per jaar.

De jeugd  t/m 13 jaar mag gratis een verenigingsvergunning afhalen en mag daarmee met 1 hengel vissen in ' 't Bers Kuiltje.' Je kunt ook een gratis jeugdvergunning krijgen via onze website onder de kop 'vergunning/ledenadministratie', je krijgt dan iedere 2 maanden het jeugdblad "Stekkie Magazine" van Sportvisserij Nederland thuisgestuurd.

De jeugdvergunning is het hele jaar geldig,.

Wanneer 14 jaar wordt, moet je een vispas hebben.

Ook moet u de vispas in je bezit hebben als u met 2 hengels vist en je ouder bent dan 7 jaar.

Kinderen onder de 7 jaar mogen gratis vissen met 1 hengel, maar moet wel een vergunning (gratis) afhalen bij de secretaris of aanvragen via onze website (zie hierboven). Zij mogen dan vissen onder begeleiding van een senior visser MET vispas.

HSV DE DRIE BAARZEN