Nachtvisvergunning + reglement

Nachtvisvergunning

De nachtvisvergunning is uitsluitend geldig in combinatie met het lidmaatschap van K.e.H.S.V. "De Drie Baarzen"
en vergunninghouder de jaarvergunning van de vereniging kan overleggen.
Alle bepalingen zoals deze beschreven staan in de jaarvergunning van K.e.H.S.V. "De Drie Baarzen"  zijn ook hier van toepassing.

Nachtvisvergunningen kunnen vanaf 1 december voor het volgende jaar aangevraagd worden d.m.v. een mail te sturen naar dedriebaarzen@gmail.com.
Stuur een pasfoto en een foto van je VISpas mee en vermeld in je mail je telefoonnummer. Je krijgt een mail wanneer de nachtvispas klaar ligt.

Er worden maximaal 15 nachtvisvergunningen per lopend seizoen uitgegeven.
Nog beschikbaar voor 2024: 0 stuks

Graag willen we het karperbestand van ’t Bèrs Kuiltje in kaart brengen. Hiervoor zouden we jullie willen vragen om na de vangst van een karper een foto van beide zijden van de vis incl. gewicht en lengte willen mailen/appen naar dedriebaarzen@gmail.com / 06-52 29 20 45.

Reglement voor het nachtvissen:

1)
Nachtvisvergunningen worden alleen verstrekt aan leden met een seniorenvergunning in de leeftijd vanaf 16 jaar die in het bezit zijn van een VISpas. Een nachtvisvergunning wordt ook verstrekt aan jeugdleden onder de 16 jaar maar zij mogen enkel met deze nachtvisvergunning vissen onder begeleiding van een ouder die ook in het bezit is van een nachtvisvergunning.

2)
Vergunninghouder dient zich correct te gedragen.

3)
Deze vergunning wordt zonder waarschuwing ingetrokken bij gebleken onrechtmatigheden zoals vervuiling, overlast, geconstateerde vernielingen enz. .

4)
Het gebruik van een leefnet [bewaarzak] is niet toegestaan .

5)
Onthaakmat en schepnet (met minimale spanwijdte v. 90 cm) met karpervissen is verplicht.

6)
Verboden om vis mee te nemen.

7)
De Vereniging en Bestuur is niet aansprakelijk voor diefstal van en/of schade aan persoonlijke eigendommen, lichamelijk letsel, ongevallen o.i.d. en/of de gevolgen hiervan.

8)
Voerboten
Sinds 01-01-2022 is het toegestaan, voor leden met een geldige nachtvispas van HSV De Drie Baarzen, om een voerboot te gebruiken.
Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:
•Hinder NOOIT een medevisser
•Gebruik de voerboot alleen vanaf zonsondergang tot zonsopkomst

9)
Na zonsondergang alleen vissers met een nachtvisvergunning aan de waterkant

Door te handelen in strijd met bovengenoemde voorschriften wordt men geacht te vissen zonder vergunning
en maakt de overtreder zich schuldig aan een strafbaar feit.